Klantenservice
Hoe kunnen we je helpen?
Vinoteca dell’Arte streeft er naar om alle bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. We trachten bestellingen steeds binnen de 2 tot 4 werkdagen na aankoop te verzenden. De exacte levertermijn kan variëren per regio en is uiteraard ook afhankelijk van de beschikbaarheid van onze producten.
Indien een verzending binnen de 4 werkdagen niet mogelijk is, informeren wij je hier uiteraard zo snel mogelijk persoonlijk over.
Alle bestellingen kunnen steeds gratis afgehaald worden in onze vinoteca. Zodra we je bestelling goed hebben ontvangen, nemen we contact met je op om een geschikt tijdstip af te spreken.
Het voordeel van het afhalen van je bestelling is niet alleen dat er geen verzendkosten aan verbonden zijn maar ook dat dit ervoor zorgt dat we elkaar (als wijnliefhebbers) ook in het echt kunnen ontmoeten. Bij Vinoteca dell’Arte vinden we het altijd leuk om onze klanten ook persoonlijk te ontmoeten.
Voor bestellingen in België, Nederland of Luxemburg onder 150 euro wordt er een verzendkost in rekening gebracht van 9,95 euro per zending.
Zolang de bestelling nog niet verzonden is kan deze nog gewijzigd worden. Om je bestelling te wijzigen dien je zo snel mogelijk na je bestelling (binnen 1 à 2 werkdagen) via mail of telefonisch contact op te nemen met Vinoteca dell’Arte.
Zodra de bestelling verzonden is, kunnen we helaas geen wijzigingen of annuleringen meer aanbrengen.
Bij Vinoteca dell’Arte willen we je steeds de best mogelijke koopervaring bezorgen. Daarom bieden we voldoende betalingsmogelijkheden. Betalingen gebeuren in de webshop steeds elektronisch via de aangeboden betalingsmogelijkheden. Indien bestellingen via mail geplaatst worden dan kan er via overschrijving betaald worden. In onze vinoteca heb je ook de mogelijkheid om contant te betalen.
Iedere bestelling is onmiddellijk betaalbaar op het moment van aankoop.
Bij Vinoteca dell’Arte vinden we het ontzettend belangrijk dat onze klanten tevreden zijn over hun aankopen en hechten we veel belang aan de kwaliteit van onze producten.
Wijn blijft een product dat heel erg samenhangt met persoonlijke voorkeuren en smaken. Indien je nog niet bekend bent met onze wijnen raden we je aan om een (gratis en vrijblijvende) proeverij te komen doen, van de wijnen die je graag wilt bestellen in onze vinoteca.
Het kan uiteraard altijd voorvallen dat één (of meerdere) artikelen die je online hebt aangekocht toch niet voldoen aan je verwachting. In dat geval heb je het recht om telefonisch én schriftelijk contact met ons op te nemen en het product terug te sturen.
Samen zullen we dan afspreken of Vinoteca dell’Arte de fles(sen) waarvan sprake komt ophalen, als jij de fles(sen) komt terugbrengen naar onze vinoteca of als jij een retourlabel ontvangt.
Uiteraard hopen we natuurlijk dat dit niet het geval is maar indien je niet tevreden bent over je aankoop dan kan je (nadat je contact hebt opgenomen met Vinoteca dell’Arte) het product terugsturen onder de volgende voorwaarden:
- Afhankelijk van wat er onderling is afgesproken komt Vinoteca dell’Arte de fles(sen) waarvan sprake ophalen, kom jij de fles(sen) terugbrengen naar onze vinoteca of ontvang jij van ons een retourlabel waarmee je de fles(sen) kan terugsturen.
- Het artikel mag niet beschadigd zijn én moet in de originele verpakking terugkomen.
De fles waarvan sprake moet minimaal nog 80% van zijn oorspronkelijke volume bevatten.
Ten laatste 10 werkdagen nadat Vinoteca dell’Arte de (onbeschadigde) producten retour ontvangen heeft, wordt het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) terugbetaald via dezelfde betaalmethode als waarmee de aankoop gebeurd is.
Het kan altijd gebeuren dat er iets misloopt tijdens de verzending. Dat vinden wij ook zeer vervelend en daarom helpen wij je uiteraard z.s.m. om dit recht te zetten. Het is belangrijk dat een beschadiging tijdig en correct doorgegeven wordt aan de transporteur. Daarom vragen wij je om onderstaande procedure te volgen bij een beschadigd product:
- Neem per direct (ten laatste 3 dagen ) na ontvangst contact met ons op om de beschadiging te melden. Dit kan zowel telefonisch als via e-mail.
- Bezorg ons via e-mail duidelijke foto’s van de beschadiging. Zorg hierbij ook dat je een foto neemt waarop de barcode van de verzending duidelijk zichtbaar is.
Na ontvangst van de foto’s bezorgen wij een retourlabel en vervangen wij het product of wordt het product terugbetaald, afhankelijk van wat wij onderling met elkaar hebben afgesproken.
Wanneer wij niet tijdig geïnformeerd worden en/of geen (duidelijke) foto’s hebben ontvangen van de beschadiging, kunnen wij dit ook niet doorgeven aan de transporteur. Zodoende kan er dus ook geen schadeclaim opgestart worden. In dat geval is Vinoteca dell’Arte ook niet meer in staat om een retour of terugbetaling te voorzien.